درهم طورانه

دختری باش که رویاهاشو به اهدافش تبدیل کرده

درهم طورانه

دختری باش که رویاهاشو به اهدافش تبدیل کرده

۱۳
مرداد ۹۸
+پنجشنبه هفته پیش قلمچی یه همایش برگزار کرد که درمورد انتخاب رشته و این چیزا بود...حرفاشون خوب بود...شاید در اینده به دردم بخوره..از سری حواشی این همایش این بود:
1-جناب دانشجوی دکترای مکانیک دانشگاه تهران همه رشته هارو گرایشی از مکانیک میدونست و معتقد بود مهندسی شیمی همون مهندسی مکانیکه فقط 20 واحد فرق داره!جوری صحبت کرد که همکار خودش که مهندس شیمیه اذعان داشت اقای دکتر همه رشته هارو انشعابی از رشته خودشون میدونن و برای انتخاب رشته نباید پیش چنین ادمایی رفت چون باعث ایجاد نفرت از سایر رشته ها میشن!
2-وقتی میخوای انتخاب رشته کنی..لیستو نسپار دست کافی نت محل!...میگفت..یکی پزشکی شهرمون قبول شده بود...یه ماه بود که نمیومد..بعد که اومد ازش پرسیدیم چرا نمی اومدی؟جواب داد ما خانوادگی فیزیوتراپیستیم و یه کلینیک داریم.همه خانواده منتظر بودن منم بهشون ملحق شم...رتبه ها که اومد..من اول فیزیوتراپی ها رو زدم بعد پزشکی ها...به رفیقم که کافی نت داشت لیستمو دادمو خودمون رفتیم سفر شاد و خندان!...نتایج که اومد پزشکی قبول شده بودم..تعجب کردم..رفتیم سازمان سنجش با هزار خواهش و تمنا انتخاب رشتمو نشون دادند گفتند شما اول پزشکیا رو زدی!!زنگ زدم به رفیقم...گفت اره تو خنگ چرا فیزیوتراپی رو اول زده بودی؟من واست درست کردم:\
+شما چقدر به مشاورای قلمچی و کلا مشاوره های بیرون برای انتخاب رشته اعتماد دارین؟
+اقا رشته های علوم پایه چیه؟دوستان بیانی که دارن پزشکی و دندون میخونن انقدر از دست این درس نالیدن..من گرخیدم برم یکی از رشته هاش!
+جمعه با خانواده داییم و دو سه تا از همکاراش رفتیم سد...روستای پدری من تو دل کویره...من کف کرده بودم که همچین جایی هم داره...پر اب و پراز کوه های قشنگ!در همون اثنا متوجه شدیم یکی از پسرا که 15 سالشه خواهان دوستی با یکی از دخترا که 13 سالشه!ما نگاه:0
+پسردایی من 22 سالشه از پارسال عاشق یه دختر 15 ساله شده..امسال به داییم اینا گیرداده برن خواستگاری!حالا نه کار داره نه خونه نه پول!از مامانش پول میگیره واسه دختره کادو میگیره!همبازی بچگیمه!تا قبل سربازی ادم بود..بعد سربازی فوق العاده بی ادب و شرور و مزخرف شده!ما که مردی ندیدم!!!چه فکری میکنن تو این سن ازدواج میکنن!
+امروز رفته بودم کتابخونه...تو راه برگشت یه چند تا بچه نشسته بودن و حرف میزدن:
یکی:اون آیپله!
اونیکی:نه ای پله!
یکی:نه من خودم دیدم.. نوشته بود آیپل!همونی که سیب گاز زدس!
و من در حالیکه دور میشدم داد زدم:اون appleهست!
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۳
mahshad

نظرات  (۸)

من اطلاعی در مورد موارد بالا ندارم!
فقط قسمت آیپل😂😂😂
پاسخ:
ممنونم نبات جان:)
اره خیلی بانمک بحث میکردن:)

خودت انتخاب رشته کن.

پاسخ:
میدونی!بهش فک کردم‌....اما جرئت ندارم..حس میکنم گند میزنم!انقدر که گفتن ما انتخاب رشته کردیم این دراومد ولی فلانی که انتخاب رو خودش کرد...اونو قبول نشد!:|||

آره بابا دوست منم ۱۸ سالشه با یه پسر ۱۸ ساله نامزده و قراره چند سال بعد ازدواج کنن. به من که ربطی نداره ولی چطوری توی این سن ازدواج میکنن نمیفهممD:

پاسخ:
اینجور ادما هیچ هدف دیگه ای تو زندگی ندارن که به شوهر متوسل میشن؟:)نمیتونم درکشون کنم!
۱۴ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۳۷ ریزوریوس ❤:)

ببین من کلی پول دادم برا انتخاب رشته، تهشم خودم هرچی دلم میخواست زدم.

مثلا مشاور میگفت، دندان شهرتون خیلی باارزش تر از پزشکی زاهدانه! منم گفتم حاضرم تا زاهدان برم ولی پزشکی بخونم:/ البته انتخاب ششمم که پزشکی شهرمون بود قبول شدم، ولی طبق علاقم انتخاب کردم و به اینکه ارزش فلان چیز بیشتره و ... توجه نکردم.

من به یکی از فامیلا هم همین مشاور رو معرفی کردم. بهش گفته بود دندون اصفهان رو بالای دندون شهرای نزدیکتون بزن. چون قبول نمیشی و ارزش اینجا تو انتخاب رشته بالاست. زد و این دندون اصفهان قبول شد:/ . رفت و ۲۰ روز موند. تهشم با چشمای گریون با کارنامه سبز اومد نیمسال دوم یکی از شهرهای اطراف، اونم پزشکی! در حالی که دندون دوست داشت! بعدشم دیگه تغییر رشته نذاشتن بده (مامانش نذاشت گفت همین پزشکی خوبه).

خلاصه که به نظر من علاقه خود آدم مهم تره:)

البته یه دوستمم رتبش بالای ۱۰ هزار بود، برای اون به نظرم مشاوره انتخاب رشته لازم بود. چون نمیدونست و نمیدونستیم با این رتبه ها کجا میشه قبول شد.

پاسخ:
ممنونم از راهنماییت بانو جان!:))فک کنم دیگه وقتشه جرئت پیدا کنم و مسئولیت انتخابامو به عهده بگیرم!چون من یه انسان کاملا وابسته  هستم و این افتضاحه! باید تا چهارشنبه رو خودم کار کنم:||

سلام !

شماهم امسال کنکور دادین ؟؟ چه جالب دیروز شهر ماهم از قلمچی همایش گذاشتن . من که نرفتم ! ولی کلا  نظر یه مشاورو بپرس  اما آخرش تصمیمو خودت بگیر

پاسخ:
سلام:)...بله امسال کنکور دادم....صحبتاشون بعضا جالب توجه بود!ولی خب چیز مهمی رو از دست ندادی:)
ممنونم:)

علوم پایه مگه برا ریاضیا نیست؟ :|

پاسخ:
برادر کجایی؟!:|||علوم پایه شامل رشته های زیست و ریاضی و فیزیک و شیمی و زمین و ... ایناست...البته من اطلاع ندارم از ریاضی هم میشه رفت یا نه!

:|

زیست مگه پایه داره؟ :|

مگه پایه چیزایی مثل ریاضی محض، شیمی محض، فیزیک محض و ... نیست؟

پاسخ:
اره زیست شناسی سلولی مولکولی جزء علوم پایس..
درسته!^_-

واقعا فکر نمیکردم اونم علوم پایه داشته باشه D:

پاسخ:
=)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی